Гарантія - не гарант для споживача

Уже
неодноразово до Головного управління з питань захисту прав споживачів і
Служби допомоги киянам 15-51 надходять скарги щодо гарантійних ремонтів
техніки. Останнім часом представництва фірм-виробників відмовляють
сервісним центрам у списанні непридатної до використання техніки, яку
здають у ремонт кияни. В результаті люди не можуть обміняти пошкоджений
товар, ні безоплатно відремонтувати його, ні повернути свої кошти. У
сервісному центрі можуть не прислати майстра за викликом без пояснень,
скаржиться до сall-центру заявниця, в якої закінчується гарантійний
термін на пральну машину. Або сервісний центр посилається на відсутність
майстрів, які звільнилися через заборговану зарплатню.

Неприємна
ситуація трапилася з сім’єю Кислицьких, яка придбала в квітні 2009 року
холодильник Indesit у магазині "Ельдорадо". Через рік і три місяці пані
Ольга виявила тріщини всередині холодильника. Звернулась до сервісного
центру (холодильник має три роки гарантії), прийшов майстер, який
сфотографував тріщини, заповнив гарантійний талон і сказав, що
холодильник ремонту не підлягає. Тому він збирався подати документи на
списання. Через два тижні Кислицьким прийшла відмова в наданні
правомірного акту на списання. Головний інженер сервісного центру
пояснив, що без дозволу виробника Indesit холодильник не мають права
списувати. А в сервісному центрі виробника відповіли, що холодильник
міняти не будуть, тому що тріщини не змінюють функціонування
холодильника. В акті перевірки якості виробу сервісний центр дав такі
висновки: "Згідно з рекомендацією представництва, в списанні пристрою
відмовлено, бо "Деякі дефекти не впливають на функціонування апарата і
сталися, швидше за все, через недотримання рекомендацій інструкції, а
саме - тримати виріб у чистоті"".

На попереднє
звернення до представництва Indesit для пояснення цієї ситуації
представник Головного управління з питань захисту прав споживачів
відповіді не отримав. В Indesit послалися на термінове відрядження
керівництва. Проте запевнили журналістів, що відповідь дадуть, але
згодом, після глибшого вивчення питання.

Начальник
відділу контролю послуг Головного управління з питань захисту прав
споживачів Щиковська Тетяна розповідає про схему "сервісний центр -
представництво": "На жаль, представництво не приймає скарг від
споживачів. Усе проходить через сервісний центр. Акти перевірки якості
виробу надають сервісні центри, але вказівку дає представництво
фірми-виробника, до якого сервісний центр звертається через електронні
листи. Отримавши відповідь, сервісні центри дають свої висновки. Тобто
юридично покарати представництво неможливо. У нас навіть немає важелів
впливу та санкцій на представництва. А ось сервісні центри, які
порушують законодавство із захисту прав споживачів, ми можемо залучити
до адміністративної відповідальності. Це - штраф від 17 до 170 гривень".

Довідка "Хрещатика"

Головне
управління з питань захисту прав споживачів КМДА (відділ контролю
послуг) за 2010 рік отримало 940 скарг, із них - 117 скарг на ремонт
побутової техніки (12 %).
На користь споживачів вирішено 85 % скарг.

Источник: Хрещатик

Отправить комментарий

Содержание этого поля является приватным и не предназначено к показу.
  • Разрешенные к использованию HTML тэги: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.

Подробнее о форматировании

CAPTCHA
Это тест на "человечность".
Image CAPTCHA
Напишите то, что вы видите на картинке (учитывая регистр):